پاسخ نیچه به یک آتئیست عاشق

ژوئیه 31, 2012

نامه‌ی یک آتئیست عاشق به نیچه و پاسخ نیچه به او

نیچه‌ی عزیز،

من و دوست دخترم بیش از دو سال با هم بوده‌ایم، و یکدیگر را بسیار دوست داریم. دارم فکر می‌کنم که به او پیشنهاد ازدواج کنم، فقط یک مشکل وجود دارد. او از بچگی، آرزوی عروسی در کلیسای بزرگی داشته. من به مذهب اعتقادی ندارم و پدر و مادر من هر دو آتئیست هستند.
گیر کرده‌ام که چکار کنم. چه کمکی از تو بر می‌آید؟

امضاء

عاشق اما نه به کلیسا

____________________________________

سوپرمن عزیز،

امان از زنان! آن‌ها بالا را بالاتر می‌برند و پائین را نفی می‌کنند. هر کلیسا [چون] یک سنگ است روی قبر یک آدم مقدس: که تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد دوباره او را سرپا ببیند. آیا زندگی هزاران بار کوتاهتر از آن نیست که خود را با آن آزرده کنیم؟ دلیل ازدواج ناشاد نه در نبودِ عشق، که در نبودِ دوستی است. عشق، کور است؛ دوستی، چشمِ خود را بسته است.

حرف من اینست: یک سالن محلی اجاره کنید!

فردریش نیچه

____________________________________

Dear Nietzsche

My girlfriend and I have been together for over two years, and we love each other very much. I’m thinking about proposing, but there’s just one problem. Ever since she was a little girl, she’s had this dream of a big church wedding. I’m agnostic, and both of my parents are atheists. I just don’t see that working out. Can you help

Signed

In Love but Not In Church

____________________________________

Dear Superman

Ah, women. They make the highs higher and the lows more frequent. Every church is a stone on the grave of a god-man: it does not want him to rise up again under any circumstances. Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? It is not a lack of love, but a lack of friendship that makes unhappy marriages. Love is blind; friendship closes its eyes

What I’m saying here is just rent out the local VFW Hall

Nietzsche

nietzs_che

Nietzsche
Illustration: Ghader Shafei

 

4 Responses to “پاسخ نیچه به یک آتئیست عاشق”

  1. PouryaShirazi Says:

    نيچه هم عالمي دارد…

  2. blindday Says:

    متن ترجمه شده ی شما رو پرینت کردم تا مثه خیلی چیزای دیگه نگه دارم…
    البته هر زمان که خواستم ازش استفاده کنم ازتون اجازه خواهم گرفت…


  3. من کجا بودم ؟ چرا این نوشته ها نیومدن تو گوشیم ؟ !!!!!
    بهتر چون اینجا با لپ تاپ با نمایش صفحه میخونم و بیشتر لذت میبرم .
    خیلی هم عالیه که این نوشته ها رو میذاری پسرخاله
    من عاشق نیچه هستم با یه دلخوری ته دلم بخاطر اینهمه خشمی که به زنان داشت .


پاسخی بگذارید

