پیر مردی بود ریشو

سپتامبر 25, 2012

پیر مردی بود ریشو.
که گفت: از همین میترسیدم! دو جغد و یه مرغ، چهار سار و یه سسک، لانه هاشونو تو ریش من ساخته اند!

Edward Lear 1846

ادوارد لیر، «کتاب چرندیات» را در سال 1846 منتشر کرد. این کتاب، عبارات پوچ، چرند و پرند، نوشته های کوتاه طنز آمیز و آیه های چرت را دربر میگیرد که سبک «لیمریکس» نامگذاری شده و خودش طراحی کرده است.

There Was an Old Man with a Beard

There was an Old Man with a beard
Who said, It is just as I feared
Two Owls and a Hen, four Larks and a Wren, Have all built their nests in my beard

8 Responses to “پیر مردی بود ریشو”

  1. دمادم Says:

    عالی بود. ازین زیباتر نمیشد. یه جورایی یاد پرویرز شاپور افتادم. حالا نه کاملا کاریکلیماتور، بلکه جنس طنزش.


  2. من دوست داشتم. مرسی که نوشته های قشنگ رو با ما به اشتراک می ذاری

  3. behcafe Says:

    سلام قادر جان
    دلمان برایت تنگ شده ها
    کجایی؟


    • بهزاد خیلی عزیز؛
      هستم و زنده هستم… هرچند در شرایط کمی بحرانی…
      ممنون هستم که بارها مرا یاد کردی…
      امیدوارم انرژی ذخیره کنم و بزودی برگردم.
      هر چند روز یکبار در فیسبوک پاراگرافی پخش می‌کنم.
      خوب و خوش باشی دوست بسیار عزیز
      قادر


پاسخی بگذارید

